Σαλάτες από τον Σχολικό Λαχανόκηπο
Μια όμορφη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από μαθητές και καθηγητές του 9ου Γυμνασίου Λάρισας στα πλαίσια του προγράμματος "Καλλιεργώντας έναν σχολικό κήπο και οι προεκτάσεις του". Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιελάμβανε ? μεταξύ άλλων ? και την εκ μέρους των μαθητών καλλιέργεια διαφόρων ειδών λαχανικών (όπως μαρούλια, ρόκα, αντίδια, κρεμμυδάκια, σκόρδα, καρότα κ.α. ) εντός ειδικών τεχνητών κήπων που κατασκεύασαν για το σκοπό αυτό οι ίδιοι ο μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών τους.
Από την ημέρα φύτευσης των λαχανικών, οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, υπό την καθοδήγηση πάντα των αρμόδιων καθηγητών τους, φρόντιζαν με σχολαστικότητα την ανάπτυξη των φυτών σε καθημερινή βάση, ακόμα και την προστασία τους από βανδαλισμούς, πραγματοποιώντας με μεράκι όλες τις απαραίτητες κηπουρικές εργασίες και καμαρώνοντας τα αποτελέσματα της προσπάθειας τους
Αξίζει να τονιστεί ότι εφαρμόστηκαν καθαρά οικολογικές μέθοδοι, με αποφυγή χρήσης φυτοφαρμάκων και χημικών λιπασμάτων, ακριβώς για να ενημερωθούν και να εξοικειωθούν βιωματικά οι μαθητές με τις οικολογικές μεθόδους καλλιέργειας και τη ζωτική σημασία τους στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, αλλά και του οικοσυστήματος.
Και έφτασε η στιγμή της συγκομιδής, αλλά και της ανταμοιβής των κόπων τους . Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014 και στα πλαίσια σχετικής εκδήλωσης που οργάνωσε η ομάδα καθηγητών του προγράμματος, τα καλλιεργηθέντα λαχανικά μετατράπηκαν σε ποικιλία από γευστικότατες σαλάτες, οι οποίες συνοδεύτηκαν από χειροποίητα εδέσματα που με μεράκι ετοίμασαν οι καθηγήτριες του προγράμματος και τα οποία καταναλώθηκαν από τους ενθουσιασμένους μαθητές.
Μια εκδήλωση, που πρωταρχικά είχε μια καθαρά εκπαιδευτική σημασία και μάλιστα βιωματική, με το μήνυμα ότι στην μακρά περίοδο κρίσης και ανεργίας που διάγουμε, η επιστροφή στη φύση με την καλλιέργεια και εκμετάλλευση της γης και μάλιστα με οικολογικές μεθόδους μπορεί να αποτελέσει μια προσοδοφόρα και συνάμα περιβαλλοντικά φιλική επένδυση.
Όπως επίσης, μια εκδήλωση ως αποκορύφωμα ενός προγράμματος που έφερε πολύ κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς, όχι όμως μόνο από τη στερεότυπη σκοπιά του «εκπαιδευτικός-μαθητής», αλλά αυτής του συλλογικού μόχθου για τ' αγαθά της «μάνας γης», και του ανάλογου γλεντιού χαράς μιας πλούσιας συγκομιδής.