Το Project στην Α΄ Γυμνασίου κατά το σχ. Έτος 2016-17
Τη φετινή χρονιά 2016-2017 στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι μαθητές ασχολήθηκαν με την εκπόνηση εργασίας (project) σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας από το Υπουργείο Παιδείας.
Το θέμα της εργασίας ήταν: «Το λάθος και η συγγνώμη» με αφόρμηση την 1η και 2η ενότητα του βιβλίου του μαθητή (Νεοελληνική Γλώσσα Α΄ Γυμνασίου): Πρώτες μέρες στο Γυμνάσιο ? Επικοινωνία ? Σχέσεις μεταξύ μας. Επίσης συνδυάστηκαν τα κείμενα του βιβλίου Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 1)Λ. Τολστόι, Ο παππούς και το εγγονάκι, 2)Ζ. Σαρρή, Νινέτ.
Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές εργάστηκαν πάνω σε 7 φύλλα εργασίας:
1ο φύλλο: Δημιουργική Γραφή, Εξιστόρηση συμβάντος κατά το οποίο οι μαθητές βίωσαν ένα λάθος και γι? αυτό ζήτησαν συγγνώμη.
2ο φύλλο: Απάντηση ερωτηματολογίου προβληματισμού και εμβάθυνσης στα συναισθήματά τους.
3ο φύλλο: Συμπεράσματα των ομάδων και παρουσίασή τους στους συμμαθητές τους.
4ο φύλλο: Ερωτηματολόγιο ? έρευνα στο οικείο τους περιβάλλον και εξαγωγή συμπερασμάτων με στατιστικά αποτελέσματα και σχεδιαγράμματα σε μορφή πίτας. Απαραίτητη κρίθηκε σ? αυτό η συμβολή του καθηγητή πληροφορικής κ. Στ. Γραββάνη.
5ο φύλλο: Παρουσίαση βίντεο προβληματισμού για τα αίτια που προκαλούν λανθασμένες συμπεριφορές π.χ. ζήλια, αδιαφορία, έλλειψη σεβασμού και ηθικών αξιών.
6ο φύλλο: Εικαστική απόδοση από τους μαθητές όσων συζητήθηκαν με βάση προτάσεις και ιδέες που κατατέθηκαν π.χ. αξιοποίηση ρητών από τα Δελφικά παραγγέλματα, Αισώπειων μύθων και παραβολών από την Αγία Γραφή, των δικών τους ιστοριών του 1ου φύλλου εργασίας, η σύνταξη ενός γράμματος για να ζητήσουν συγγνώμη από κάποιον που δυσαρέστησαν.
7ο φύλλο: Γενική αποτίμηση των μαθητών για τις εργασίες του project.
Σχετικά με την ύλη του μαθήματος: Οι μαθητές αφού κάλυψαν την προβλεπόμενη ύλη του μαθήματος, ασκήθηκαν περισσότερο δίνοντας έμφαση με τις ασκήσεις των φύλλων εργασίας στα εξής: Χαρακτηριστικά και διάκριση των κειμενικών ειδών (αφηγηματικό, περιγραφικό, επιχειρηματολογικό κείμενο, επιστολή), δομή της παραγράφου, καταγραφή περίληψης, χρήση συνδετικών ? μεταβατικών λέξεων, είδη των προτάσεων και τρόπος σύνδεσης προτάσεων και όρων της πρότασης (παρατακτική ? υποτακτική σύνδεση ? ασύνδετο σχήμα), δημιουργική γραφή (παραγωγή λόγου).
Γνώρισαν επίσης την ομαδοσυνεργατική διαδικασία δημιουργώντας ομάδες με συγκεκριμένους ρόλους και με συγκεκριμένους στόχους. Προβληματίστηκαν, συζήτησαν, αντάλλαξαν απόψεις πάνω στα θέματα και τα ερωτήματα που τους τέθηκαν ώστε να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους. Δέχθηκαν θετικά ερεθίσματα αξιοποιήσιμα για το μέλλον τους.
Μαθητές των τμημάτων
Α1, Α2, Α3, Α4
Υπεύθυνοι καθηγητές
Αντάρα Φωτεινή ΠΕ02
Σπανός Ευάγγελος ΠΕ02
Γραββάνης Στέφανος ΠΕ19
Ακολουθεί:
- Φωτογραφικό υλικό.
- Στατιστικά αποτελέσματα του ερωτηματολογίου.
- Οι απόψεις των ομάδων για το project.
- Μερικές από τις εικαστικές εργασίες των ομάδων.