Περιγραφική Στατιστική
Σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και τη διδακτέα ύλη των Μαθηματικών της Β΄ Γυμνασίου κατά το διδακτικό έτος 2018-2019, οι μαθητές των τμημάτων Β2 , Β4 και Β5 του 9ου Γυμνασίου Λάρισας εκπόνησαν συνθετικές δημιουργικές εργασίες με εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου στο κεφάλαιο της Περιγραφικής Στατιστικής.
Oι μαθητές μπόρεσαν οι ίδιοι να κάνουν στατιστικές έρευνες στο άμεσο περιβάλλον τους. Με τη καθοδήγηση και ενθάρρυνση της εκπαιδευτικού των Μαθηματικών κ. Βασιλικής Τουρναβίτη, τα παιδιά κατασκεύασαν ένα ερωτηματολόγιο με βάση τα ενδιαφέροντα τους. Στη συνέχεια απάντησαν οι ίδιοι ανώνυμα και αναζήτησαν απαντήσεις από φίλους και γνωστούς τους. Αφού συγκέντρωσαν τα αποτελέσματα, έγινε κωδικοποίηση των απαντήσεων στον πίνακα της τάξης, απεικόνισαν τα συμπεράσματά τους με γραφικές παραστάσεις και σχολίασαν τα αποτελέσματά τους. Επίσης εκτίμησαν αν τα συμπεράσματα αυτά ισχύουν γενικότερα σε όλο το σχολείο ή σε όλο τον πληθυσμό της περιοχής τους.
Με περισσότερα παραδείγματα οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν όχι μόνο τις έννοιες του δείγματος, του πληθυσμού και της αντιπροσωπευτικότητας ενός δείγματος, αλλά να εμβαθύνουν στις έννοιες της μέσης τιμής και της διαμέσου μεμονωμένων παρατηρήσεων.
Στο τέλος χρησιμοποιώντας το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, δόθηκε στους μαθητές η ευκαιρία με τη χρήση του λογιστικού προγράμματος Excel να υπολογίσουν την μέση τιμή και να κατασκευάσουν γραφικές παραστάσεις (ραβδογράμματα και κυκλικά διαγράμματα).
Για περισσότερες φωτογραφίες πατήστε >>>εδώ<<<